Hoe help je studenten bij de keuze voor een baan?

Studenten helpen bij de keuze voor een baan. Dat doe je door ze de baan te laten ervaren. De werkelijkheid zo dichtbij als maar mogelijk is brengen. En ze daar ook nog eens flink in uit te dagen. Dat was de gedachte bij het ontwikkelen van de Traineeship try-out campagne.

“Als ABN AMRO nou eens een nieuwe bank zou starten, met een clean sheet, hoe zou die bank er dan uit zien? Kun je een bank een bedenken die zo sterk concurrerend is, met zo’n sterk verhaal, dat ABN AMRO er een geduchte concurrent bij zou hebben?” Dat was de vraag die we studenten stelden.

Binnen facebook hebben we een challenge gebouwd met 4 deelchallenges; onderwerpen waarop je je mening moest vormen. Je kreeg tips om je te oriënteren en werd beoordeeld door de andere deelnemers en een vakjury. Per challenge gaven we prijzen weg. Prijzen die je een voorsprong geven op je carrière. De 10 beste kandidaten kregen de mogelijkheid hun idee voor te leggen aan de vakjury.

Zo komen studenten erachter komen of het traineeship bij ABN AMRO iets voor hen zou zijn en helpen wij ze bij het maken van hun keuze.

De keuze voor facebook was spannend, maar weloverwogen. ABN AMRO heeft een dialoogstrategie voor haar Employer Brand en wil in contact zijn met haar doelgroep. Dat voeren we door in de Vertelcampagne die met prikkelende stellingen reactie oproept (hier voorbeeld van campagne) en laat zien dat de bank open staat voor ideeën van aanstormend talent en professionals. Ook wilde we het employer brand zichtbaar maken in social media, bij uitstek geschikt om de dialoog te kunnen aangaan. Binnen facebook vond de game plaats en vond de dialoog plaats, Twitter werd ingezet om de challenge bekend te maken, LinkedIn werd ook voor dialoog ingezet en binnen Instagram lieten we zien wat er gebeurde. Secundair wilde we het aantal Facebookfans en likes op de wekenbijabnamro Facebook met 150 likes laten toenemen en de engagementratio op Facebook van 8% naar 10%.